Pytania i odpowiedzi do zapytania 10/SUPER/RKPP/2017/Morena

  1. Część I Opis przedmiotu zamówienia, punkt 22:

Czy Zamawiający dopuści w postępowaniu urządzenie, którego producent wykonał certyfikację podstawową dla pracy ciągłej w temperaturach 0-43 stopnie Celsjusza. Całkowity zakres transportowy to od -20 do 60 stopni Celsjusza. Jednocześnie warto zauważyć, że w naszym klimacie i warunkach pogodowych zakres temperatur 0-43 stopnie Celsjusza jest wystarczający, czego dowodem jest dopuszczenie defibrylatora do użytkowania na terenie RP.

Odpowiedź: Zgodnie z zapisem widniejącym w I części Opis Przedmiotu Zamówienia, punkt 22: temperatura pracy przedmiotu zamówienia wynosi 0 stopni Celsjusza do 50 stopni Celsjusza. Dopuścimy do postępowania urządzenie, które będzie spełniało warunki określone w OPZ.

 

  1. Część III Opis przedmiotu zamówienia, punkt 15:

Czy Zamawiający dopuści urządzenie, którego sterowanie odbywa się przy pomocy oprogramowania zainstalowanego na tablecie lub smartphonie z systemem Android 6.0. Takie rozwiązanie zwiększa wygodę instruktora, ułatwia prezentację rezultatów podczas ćwiczeń i zwiększa mobilność całego zestawu szkoleniowego.

Odpowiedź: Zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia Część III zamawiający dopuści urządzenie spełniające wymagania opisane w wyżej wymienionym opisie. Punkt 15 określa możliwość zainstalowania programu na oprogramowaniu: Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8 oraz Windows 10 – zgodnie z powyższym produkt przedstawiony przez Państwa musi spełniać wyżej przestawiony warunki.

  1. Część III Opis przedmiotu zamówienia, punkt 6:

Zgodnie z obecnymi wytycznymi BLS podczas postępowania z poszkodowanym nie sprawdza się tętna szyjnego. W związku z tym najnowsze fantomy do nauki podstawowych czynności ratowniczych nie dają możliwości symulowania i sprawdzania tętna – W celu zwiększenia konkurencyjności oraz dopuszczenie nowych, bardziej zaawansowanych rozwiązań prosimy o wykreślenie tego punktu.

Odpowiedź: Warunki przedstawione w Opisie Przedmiotu Zamówienia pozostaną bez zmian.

 

  1. Część III Opis przedmiotu zamówienia:

Czy Zamawiający dopuści w postępowaniu najnowszy fantom interaktywny BRAYDEN PRO o następujących parametrach:

  • Naturalna budowa anatomiczna, możliwość odchylenia głowy,
  • Realistyczny opór klatki piersiowej podczas jej uciskania,
  • Unosząca się klatka piersiowa podczas wentylacji
  • Wymienne części twarzowe do wielokrotnego użytku,
  • Możliwość regulacji twardości klatki piersiowej
  • Bezprzewodową łączność z oprogramowaniem dołączonym do fantoma.
  • Oprogramowanie na płycie CD powinno posiadać następujące właściwości:
  • Wyświetlanie w czasie rzeczywistym wyników z ćwiczeń resuscytacji krążeniowo oddechowej,
  • Wyświetlanie szczegółowych podsumowań po zakończeniu każdej z sesji,
  • Możliwość wyświetlania wyników dla wielu manekinów,
  • Możliwość wydruku podsumowań sesji szkoleniowych,
  • Możliwość zainstalowania na oprogramowaniu: Android 6.0 lub wyższy, Bluetooth 4.1. Fantomy wraz z oprogramowaniem posiadają następujące właściwości:
  • Pomiar jakości wykonywania resuscytacji krążeniowo-oddechowej,
  • Elektroniczną kontrolę odnalezienia właściwego miejsca uciskania klatki piersiowej fantoma,
  • Pomiar głębokości uciśnięć,
  • Pomiar objętości wdmuchiwanego powietrza, zarówno metodą przyrządową jak i bez przyrządową,
  • Dostęp do wyników i bieżących pomiarów z wykonywania resuscytacji krążeniowooddechowej,
  • Obserwację podsumowań z każdej z sesji ćwiczeniowej,
  • Zachowanie wyników z wykonanych sesji ćwiczeniowej.
  • Fantom Brayden PRO z torbą/matą i akcesoriami (komplet baterii, zapasowa skóra twarzy, zapasowe płuca, maseczki do sztucznego oddychania)
  • Instrukcję obsługi w języku polskim dołączoną do zestawu.

Odpowiedź: Zamawiający dopuści w postępowaniu fantom, który spełnia wymagania opisane w Opisie Przedmiotu Zamówienia Część III.

 

 

Czy Zamawiający dopuści na zasadzie równoważności najnowszy dopuszczony do sprzedaży defibrylator treningowy LIFEPAK CR2 o następujących funkcjach:

a. Możliwość zaprogramowania kilkudziesięciu niezależnych scenariuszy w języku polskim, angielskim i 11 innych zgodnych z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji z 2015 roku

b. Z możliwością programowania scenariuszy przed użyciem defibrylatora, bez konieczności użycia pilota w trakcie ćwiczeń, dając w ten sposób możliwość skoncentrowania się przez prowadzącego na faktycznym przebiegu ćwiczeń bez konieczności śledzenia moemntu przzyklejenia elektrod (po naklejeniu defibrylator automatycznie przechodzi do dalszego przebiegu scenariusza w czasie rzeczywistym)

c. Z możliwością użycia z każdym rodzajem fantoma

d. Z zasilaniem poprzez 4 baterie ogólnie dostępne (3,3–6,6 Vdc)

e. W zestawie: 1 szt. szkoleniowy Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny z wgranymi scenariuszami szkoleniowymi zgodnymi z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji z 2015 roku; 2 szt. elektrod na tacce z przewodami; 1 szt. Torba przenośna na AED; 1 szt. Instrukcja obsługi w języku polskim;

2. Czy Zamawiający wymaga, aby defibrylator treningowy AED posiadał możliwość dostosowania głośności komend głosowych do otoczenia w zależności od hałasu?

3. Czy Zamawiający wymaga, aby defibrylator miał możliwość ustawienia scenariusza z możliwością zmiany języka w trakcie jego przeprowadzania poprzez przycisk wyboru drugiego języka?

Odpowiadając na pytanie nr 2 dotyczące dostarczenia 64 zestawów szkoleniowych automatycznych defibrylatorów zewnętrznych Zamawiający dopuści do postępowania produkt, spełniający wszystkie warunki zapisane w Opisie Przedmiotu Zamówienia w Części II. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na etapie rozstrzygnięcia zapytania ofertowego.

 

 

 

1. Czy zamawiający dopuści konwersję na tryb pediatryczny za pomocą dedykowanej baterii z elektrodami, które dzięki włożeniu do AED powodują, że defibrylator pracuje w trybie optymalnym dla dzieci od 1 do 8 roku życia? To rozwiązanie jest powszechnie stosowane na rynku, wymaga tyle samo czasu co włożenie klucza pediatrycznego / użycia przełącznika. Takie rozwiązanie powoduje, że energia defibrylacyjna jest dostosowana do potrzeb defibracyjnych optymalnych dla wagi dzieci, co jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem.

2. Czy Zamawiający dopuści urządzenie przeprowadzające autotesty obwodowe w trybie cotygodniowym z jednoczesnym zachowaniem wykrycia jakiejkolwiek usterki/ problemu/ słabej baterii w trybie natychmiastowym? Uzasadnienie: Autotesty sprawdzające obwody w cyklu cotygodniowym to całkowicie wystarczająca i typowa dla defibrylatorów AED częstotliwość. W przypadku słabej baterii czy innej usterki defibrylator wskazuje ją od razu, niezależnie od autotestu, więc wykrycie usterki jest możliwe nie tylko w momencie sprawdzania w cyklu codziennym ale natychmiastowo. Gotowość do pracy jest utrzymana cały czas – i sygnalizowana stanem naładowania baterii lub migającą diodą potwierdzającą jej dobry stan naładowania.

3. Czy Zamawiający dopuści baterie posiadające łącznie zapas energii na 100 wyładowań? Uzasadnienie: Przy jednej akcji ratowniczej ilość defibrylacji to maksymalnie 5-6 wyładowań. Jeśli po takiej ilości serce poszkodowanego nie reaguje, odstępuje się od dalszych działań poza reanimacją. Ilość 200 wyładowań na jednej baterii to zapas ponad 25 krotnie przekraczający realne zapotrzebowanie. Jednoczęśnie w przypadku użycia AED w celu ratowania życia oferujemy bezpłatną nową baterię po każdej akcji ratowniczej, co powoduje że Zamawiający niezależnie od czasu i częstotliwości używania AED po każdorazowej akcji będzie wyposażony w nową baterię zapewniającą kolejne 100 wyładowań.

 

Informujemy, że I Część zapytania ofertowego 10/SUPER/RKPP/2017/MORENA na Półautomatyczne Defibrylatory Zewnętrzne została unieważniona na podstawie rozdziału IX. Szczegółowa procedura Postępowania Ofertowego pkt. 6.

Jednocześnie zawiadamiamy, że obwieszczenie dotyczące unieważnienia I Części zapytania ofertowego 10/SUPER/RKPP/2017/MORENA na Półautomatyczne Defibrylatory Zewnętrzne mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej Zamawiającego: http://morena.org.pl/zapytania-ofertowe/ oraz w Bazie Konkurencyjności: https://bazakonkurencyjnosci.gov.pl/publication/view/1039394, https://bazakonkurencyjnosci.gov.pl/publication/view/1039395.

Część III

Prosimy o dopuszczenie nowocześniejszego rozwiązania o następujących parametrach:

  1. 5 fantomów pozoracyjnych z oprzyrządowaniem do nauki resuscytacji krążeniowo-oddechowej, BLS współpracujące z urządzeniem typu komputer (laptop) lub tablet
  2. Fantomy posiadają następujące właściwości:
  3. Naturalna budowa anatomiczna, możliwość odchylenia głowy,
  4. Realistyczny opór klatki piersiowej podczas jej uciskania,
  5. Unosząca się klatka piersiowa podczas wentylacji (unoszący się brzuch podczas wdmuchnięcie powietrza do żołądka)
  6. Symulowane tętno szyjne umożliwiające naukę jego odnajdywania i badania
  7. Wymienne części twarzowe do wielokrotnego użytku,
  8. Możliwość płynnej regulacji twardości klatki piersiowej
  9. Bezprzewodowa łączność z urządzeniem (komputer, tablet) do zarządzenia fantomem i kontroli działań wykonywanych na fantomie
  10. Fantom nie wymaga instalowania oprogramowania ani sterowników, gdyż moduł zarządzania manekinem bazuje przeglądarce stron internetowych
  11. Wyświetlanie w czasie rzeczywistym wyników z ćwiczeń resuscytacji krążeniowo-oddechowej,
  12. Wyświetlanie szczegółowych podsumowań po zakończeniu każdej z sesji,
  13. Możliwość wyświetlania wyników dla wielu manekinów,
  14. Możliwość wydruku podsumowań sesji szkoleniowych,
  15. Możliwość zainstalowania na oprogramowaniu: Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8 oraz Windows 10, Android, IOS (system operacyjny Apple)
  16. Fantomy wraz z oprogramowaniem posiadają następujące właściwości:
  17. Pomiar jakości wykonywania resuscytacji krążeniowo-oddechowej,
  18. Elektroniczna kontrola odnalezienia właściwego miejsca uciskania klatki piersiowej fantoma,
  19. Pomiar głębokości uciśnięć,
  20. Pomiar objętości wdmuchiwanego powietrza, zarówno metodą przyrządową jak i bez przyrządową,
  21. Dostęp do wyników i bieżących pomiarów z wykonywania resuscytacji krążeniowo-oddechowej,
  22. Obserwacja podsumowań z każdej z sesji ćwiczeniowej,
  23. Zachowanie wyników z wykonanych sesji ćwiczeniowej.
  24. Zestaw z fantomem zawiera następujące elementy:
  25. 1 szt. – tors manekina osoby dorosłej;
  26. 5 szt. wymiennych części twarzowych;
  27. 100 szt. wymiennych worków na wdmuchiwane powietrze (nie ma konieczności wymiany dróg oddechowych do manekina;
  28. torbę transportową tworzącą po rozłożeniu matę treningową
  29. Nie zawiera płyty CD z oprogramowaniem, gdyż rozwiązanie korzysta z przeglądarki internetowej i nie wymaga również instalacji sterowników (jest niezależne od systemy   operacyjnego)
  30. Instrukcję obsługi w języku polskim dołączoną do zestawu.
  31. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 12-miesięcznej gwarancji na dostarczone produkty;
  32. miejsce realizacji zamówienia: Gdańsk, siedziba Zamawiającego.
  33. Czas reakcji serwisu: 37 godzin

 Odpowiedź: Zamawiający dopuści do postępowania produkt, spełniający wszystkie warunki zapisane w Opisie Przedmiotu Zamówienia w Części III.

 

Pytania i odpowiedzi do zapytania 6/SUPER/RKPP/2017/Morena

Czy możliwe jest składanie ofert w sprawie wyżej wspomnianego zapytania ofertowego dla wybranych części zamówienia, czy należy składać oferty dotyczące całości zapytania?

Tak, można składać ofertę na wybrane części zamówienia, które są wyszczególnione w opisie przedmiotu zamówienia.

 

Pytania i odpowiedzi do zapytania nr 5/SUPER/RKPP/2017/Morena

Czy jako wykonawca muszę zapewnić sobie pap flipchart, mazaki i sprzęt?

Zgodnie z treścią opisu przedmiotu zamówienia tak: Wykonawca w razie potrzeby zobowiązany (zgodnie z programem zajęć) jest do zapewnienia na własny koszt materiałów dla trenera tj. flipchart, flamastry, projektor multimedialny, itp

Czy na każdego trenera przypada po 200h szkoleniowych?

Nie, całe zapytanie jest na 200 h łącznie i podzielone jest na 10 części po 20 h każda, składając ofertę należy napisać na ile części i części Wykonawca składa ofertę.

Czy wykonawcą może być osoba fizyczna?

Tak, osoba fizyczna która spełnia wymagania może być wykonawcą.

Czy projekt jest finansowany w minimum 70% z środków unijnych lub czy Państwa stowarzyszenie dysponuje zwolnieniem z VATu?

Tak, projekty finansowane są w  minimum 70% ze środków unijnych. Stowarzyszenie Morena nie jest czynnym podatnikiem VAT.

Jeżeli wystartuję jako os prywatna, wówczas nie dotyczy mnie punkt przesyłania wyciągu z różnych instytucji (CEDIG czy KRS…)?

Jeżeli wykonawca nie jest firmą to nie przedstawaia CEDIG czy KRS.

W ofercie w punkcie 2 i 4 przypadku gdy składam ofertę jako osoba fizyczba, będą te same informacje, tzn info o przeprowadzonych zajęciach, tak?

Nie, w załączniku nr 2 należy wykazać  usługi  wykonae w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w celu potwierdzenia spełnienia warunku wskazanego w rozdz. IV ust. 1  pkt 1 a w załączniku nr 4 jest do wykazania dodatkowego doświadczenia, ponad to wskazane w wykazie osób w zakresie wymagania rozdz. IV ust. 1 pkt 2, lit c) – (załącznik nr 3 pkt 3), w formularzu „doświadczenie trenera” . Brak wykazania dodatkowego doświadczenia w formularzu „doświadczenie trenera” będzie skutkować przyznaniem w powyższym kryterium 0 punktów.

Czy nr sprawy, to nr zapytania ofertowego?  

Tak nr sprawy to nr zapytania ofertowego.

Gdzie mam zapisać jakimi obszarami jestem zainteresowana, czy na osobnym dokumencie, bo w zapytanie nie ma na to przestrzeni?

Wykonawca nie wskazuje obszarów, którymi jesteś zainteresowana bo odpowiadając na zapytanie na 1 część może być poproszony o poprowadzenie szkolenia  z któregoś z wymienionych w zapytaniu obszarów.

W zapytaniu mowa jest o 10 częściach 20h każde, a tematów jest 12, czy to znaczy, że niektóre tematy mogą być nierealizowane?

Wykonawca nie składa odpowiedzi na konkretny obszar tematyczny, a na realizację 20 h szkoleń. Co oznacza, że może dostać do zrealizowania którykolwiek z obszarów wskazanych w zapytaniu. W załączniku nr 1 dodano wiersz w którym należy wskazać na ile części składa się ofertę.